Sabtu, 7 Mac 2015

LEMAKKU SAYANG

Bila seseorang itu menjadi obes, mesti mereka ingat tulang dan ototnya turut menjadi besar. Sebenarnya TIDAK. Rangka tulang tidak membesar pun, yang membesar bagai johan itu adalah LEMAK!!!

Apabila anda makan dan makan dan makan tanpa sedar, anda mewujudkan kalori yang lebih dan kalori-kalori yang lebih ni sekiranya tidak digunakan ianya ditukar dan disimpan didalam stor sebagai LEMAK yang berfungsi sebagai tenaga simpanan. Jadi lemak ni kalau nak digunakan semula, ia tidak boleh dengan digosok-gosok, dicairkan, diurut, digegar dan sebagainya.

Sebagai TENAGA SIMPANAN, lemak akan mengalami proses yang panjang untuk digunakan. Ia perlu menjalani beberapa fasa, kena habiskan dulu kalori yang masuk dan kemudian barulah lemak boleh digunakan sebagai sumber tenaga.

Jadi, sekiranya anda sudah tidak berminat untuk menternak lemak anda lagi, saya sarankan anda bersenamlah dengan cara yang betul untuk mendapatkan kesihatan yang optimum. Kalau masih rasa SEKSI, ya teruskan saja kerana "Sakitnya tuh disini"

--> Tips
Kita boleh KURUS dengan pelbagai cara
1. Diet sahaja
2. Produk dan Supplement
3. Bersenam sahaja
4. Bersenam dan diet
Pertimbangkan kesan yang memberikan JANGKA MASA PANJANG mengenai kesihatan anda, bukan jangka masa singkat

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: