Jumaat, 20 Mac 2015

Ekstra Servis ~Happy Ending~

Dalam program "Personal Training" saya, latihan yang saya jalankan mengikut keadaan semasa klien. Saya selalu berpegang kepada prinsip "Manusia itu sangat kompleks". Jangan nak kejarkan sangat target sehingga lupa yang klien kita ni bukan atlit dan mendedahkan mereka kepada kecederaan.

Apabila saya lihat klien tidak mencapai tahapnya disebabkan faktor stress atau keletihan, saya ringankan intensiti latihan mereka dan yang paling best sekali saya lakukan EXTRA SERVICE = "HAPPY ENDING".

Saya ajar mereka cara urutan yang simple dan lakukan regangan PNF. Dengan gabungan 2 kaedah ini, klien yang memulakan latihan dengan muka yang monyok tadi akan balik dengan penuh keBAHAGIAan. Hehehehe. Apabila mereka kembali pada hari yang berikutnya, mereka akan kembali dengan keadaan yang lebih segar dan bersedia.

--> Tips
Badan perlu dimanjakan sesekali dengan urutan atau apa-apa sahaja kaedah yang dapat memberikan otot-otot anda relaks.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: