Ahad, 19 April 2015

STRESS SILENT KILLER

Sepanjang saya menjalankan rawatan, ada klien yang sakitnya datang daripada STRESS. Saya pernah berjumpa dengan seorang yang mempunyai simptom "Vertigo" (kepala rasa berpusing yang amat dahsyat dan rasa nak pitam).

Apabila ditanya, beliau mempunyai masalah rumah tangga yang dipendam selama ini. Tidak pernah diluahkan kepada sesiapa termasuk ibu bapanya sendiri. Apabila perasaan itu membuku dihati, emosi menjadi tidak stabil dan secara tidak langsung hormon kortisol dirembeskan dan berkumpul dengan banyak. Yang menakjubkan, selepas semua perasaan dendam dan marah itu dilepaskan, Alhamdulillah dengan izin ALLAH, sakit kepalanya telah hilang.

Semua manusia tidak terkecuali. Dengan kos sara hidup yang tinggi, bermacam-macam perkara yang dihadapi samada masalah diri sendiri, rumah tangga, keluarga dan rakan-rakan yang boleh mendatangkan pelbagai penyakit kepada diri kita. Percaya atau tidak, semakin anda menyimpan perasaan marah, dendam, iri hati, bimbang dan apa-apa sahaja yang negatif, selagi itu anda berada di dalam kesakitan.

--> Tips
Sentiasa kekal positif walaupun ianya menyakitkan. Berusaha dan serah segalanya kepada ALLAH dan ALLAH memudahkan segala urusan kita. Inshaa ALLAH

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: