Ahad, 5 April 2015

Ep 1 HAND PHONE POSTURE

Dunia sekarang bukan seperti zaman kita dahulu. Kalau ibu bapa kita dahulu banyak menghabiskan masa dengan kita, keluar makan bersama, berjalan bersama, bermain bersama, berbual bersama TAPI situasi ini telah bertukar sekarang. Cuba lihat disekeliling anda. Semua orang memiliki "gadget" mereka sendiri samada hand phone, tab, game dan sebagainya.

Ada antara ibu bapa memberi "gadjet" ini kepada anak supaya mereka duduk diam dan yang lebih teruk lagi ada segelintir ibu atau bapa yang ralit dengan game, whatsapp group di hand phone sehingga mengabaikan anak-anak mereka.

Aktiviti sosial sekarang sudah berubah, anda boleh lihat sekumpulan remaja atau dewasa (seperti di dalam gambar) yang berkumpul dengan rakan-rakan mereka dan mereka kurang berkomunikasi malah tidak lepas dengan "gadjet" mereka masing-masing. Begitu kuatnya pengaruh gadget didalam kehidupan kita.

Sedar atau tidak manusia mengalami satu revolusi yang baru. Disebabkan gadget inilah manusia menerima satu perubahan dari sudut postur. Pada zaman dahulu, masalah "Forward Head & Forward Shoulder" ini kurang berlaku TAPI kini, kebanyakkan orang sekeliling kita menghadapinya dan salah satu sebab adalah HAND PHONE.

Bagaimana hand phone dapat merubah postur ini? Tunggu artikel seterusnya.

--> Tips
Zaman sekarang, kebanyakan penyakit DICIPTA oleh kita sendiri.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: