Sabtu, 11 April 2015

KHIDMAT PERSONAL TRAINER

Dua hari lepas dah cover bab kardio dan makan sebelum bersenam. Hari ni nak cerita topik bersenam.

Selalunya wanita diluar sana COMFIRM "blur" apa yang mereka nak buat di dalam gim. Saya nasihatkan anda agar mencari Personal Trainer (PT) kerana ianya penting untuk anda mengetahui bagaimana cara-cara menggunakan mesin dan melakukan senaman.

Dalam program Personal Training yang saya jalankan, saya anggap ianya sebagai satu kursus pendek secara praktikal dan klien didedahkan mengenai senaman-senaman yang dijalankan. Saya lebih suka mendidik dan membimbing mereka bagaimana untuk merangka senaman dengan harapan mereka boleh melakukan senaman dengan baik dimana-mana.

PEMILIHAN PT
Ramai sekarang PT di dalam gim. Ada yang bagus dan ada yang sebaliknya. Jadi anda kena bijak memilih PT agar ianya boleh menjaga anda dan yang paling penting bukan MENDERA anda tapi MEMBIMBING anda untuk mencapai objektif anda

Sekiranya anda tidak berkemampuan untuk mendapatkan khidmat PT, saya cuba membimbing dengan tips-tips ringkas untuk membantu anda.

--> Tips
Merangka senaman sangat penting. Ramai yang tersasar daripada objektif dengan latihan-latihan yang merbahaya.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: