Isnin, 20 April 2015

SIAPA SEBENARNYA WARGA EMAS?

Dasar Warga Tua Negara: Tua adalah mereka yang berumur melebihi 60 tahun. Golongan ini kebiasaannya sudah berpencen atau berehat. Antara risiko yang bakal mereka hadapi adalah PENYAKIT.

TAPI

Itu hanyalah umur kalender sahaja. Percaya atau tidak ramai orang diluar sana yang umur kalendernya muda (contohnya 25 tahun) tetapi sistem biologi tubuh badan sudah seperti orang tua yang berumur lebih daripada 50 tahun. Jadi tidak mustahil diusia 20an, ada antara rakan anda telah menghidapi DIABETES, HYPERTENSION dan malah ada yang sudah kena MINOR STROKE.

MENGAPA IA BERLAKU
Cuba anda kaji semula gaya hidup yang anda amalkan sekarang. Adakah ia satu perkara yang boleh menjamin kesihatan anda dalam jangka masa 10 atau 20 ataupun 30 tahun yang akan datang? Makanan segera berlambakkan, asap rokok mencemari ruangan udara, faktor kemodenan yang merembat semua aktiviti fizikal, pembangunan pesat menghancurkan bakat-bakat sukan dan banyak lagi (dah macam sasterawan negara pulak..heheheh). Jadi, siapa yang sebenarnya WARGA EMAS sekarang ni?

Walaupun anda sihat sekarang, belum tentu anda sihat pada masa akan datang. KESIHATAN TIDAK  BERSANDARKAN KEPADA SEJARAH!!

--> Tips
Gaya hidup sihat seperti senaman dan diet dapat membantu meningkatkan kualiti hidup anda tidak kira usia.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: