Selasa, 21 April 2015

PENYAKIT KEDEKUT!!

Beberapa hari lepas, saya berjumpa dengan seorang klien yang menghadapi sakit pinggang. Dari jalannya sahaja saya dapat melihat beliau sedang menahan kesakitan. Saya dimaklumkan bahawa sakitnya datang apabila dia memandu terlalu lama. Adakah anda sedar apabila anda duduk semasa memandu, anda tidak berada didalam postur/posisi yang betul?

Selepas melakukan rawatan, saya sarankan kepada beliau agar melakukan senaman NAMUN faktor kekangan masa menjadi alasan beliau.

Jadi, saya sarankan pula untuk beli alat ini (saya bukan jual produk, tapi meminta beliau mencari produk ini di Tesco), sekurang-kurangnya dapat membantu mengurangkan tekanan semasa beliau memandu. Alasannya kali ni benda ni mahal dan mengarut.

Apa lagi yang boleh saya katakan...

"Sekiranya anda TIADA MASA untuk menjaga kesihatan anda, sila sediakan MASA untuk jatuh sakit"

PREVENTION IS BETTER THAN CURE

--> Tips
Kalau anda sayangkan duit anda untuk membuat rawatan dan pencegahan, sila sediakan duit anda untuk kos rawatan dihospital atau kos pembedahan.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: