Rabu, 8 April 2015

STRESS SAMPAI DARAH TINGGI

Beberapa hari lepas, ada satu nombor yang tidak dikenali tiba-tiba mesej kepada saya sebelum saya tidur. Beliau sangat stress dan meminta saya menasihatkan kepada wanita diluar sana.

Ini adalah antara perbualan kami dan sebenarnya ianya lebih panjang lagi. Masalah klien ini sangat "complicated" dan saya tidak boleh huraikan disini atas perjanjian saya dengan beliau.

Apa yang saya boleh kongsikan disini, beliau telah melalui satu ujian yang besar dalam hidupnya dan beliau sangat stress dengan ujian tersebut sehingga mengidap Tekanan Darah Tinggi. Beliau tidak pandai untuk mengawal stress sehingga jatuh sakit. (perkara ini pernah saya kupas dalam artikel saya sebelumnya dalam topik STRESS sebanyak 3 episod)

Sebenarnya ada beberapa orang lagi yang PM untuk meminta khidmat saya untuk membantu mengatasi masalah yang dihadapi dan semuanya saya simpan sebagai PnC tetapi mesej ini lain daripada yang lain kerana tuan badan sendiri yang meminta supaya saya menasihati mereka diluar sana yang sedang stress..

Jadi, apa yang saya ingin simpulkan disini adalah STRESS adalah PEMBUNUH SENYAP. Jangan abaikan stress anda, carilah rawatan dan terapi yang sesuai untuk diri anda agar anda menikmati hidup yang lebih BAHAGIA.. Inshaa ALLAH

--> Tips
Atasi stress anda sebelum ia memudharatkan. Stress juga boleh membuatkan anda sakit sendi atau sakit lain-lain dan ia dikenali sebagai  "EMOTIONAL PAIN".

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: