Khamis, 14 Mei 2015

PEMERIKSAAN KESIHATAN

Bila kali terakhir anda melakukan pemeriksaan kesihatan (Medical Check Up)? Penting ke melakukannya?

Saya percaya ramai yang tidak mengendahkan kepentingan pemeriksaan kesihatan ini. Rata-rata beranggapan mereka sihat walau pun badan mereka "selim-melim". Jangan begitu.. INGAT INI

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
KESIHATAN TIDAK BERSANDARKAN
PADA SEJARAH!!!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Maksudnya, kalau dulu anda seorang atlit negara atau legend bagi sesuatu sukan dan kini anda TIDAK MELAKUKAN apa-apa aktiviti fizikal, saiz badan anda dah tidak seperti atlit lagi, kondisi anda juga seperti kereta semput.. Adakah anda masih cergas dan sihat?

Ramai orang kita berbangga dengan sejarah pencapaian mereka yang lepas tanpa melihat kondisi yang terkini. Inilah kepentingan pemeriksaan kesihatan agar anda dapat memantau tekanan darah tinggi, paras gula dalam darah, kolestrol dan banyak lagi.

--> Tips
Badan manusia akan sentiasa menyesuaikan diri dengan apa sahaja yang aktiviti yang dilakukan. Sekiranya kita terus bersenam, maka kita akan menjadi semakin kuat walaupun usia bertambah manakala sekiranya kita kurang bersenam, sakit juga akan datang dengan cepat walaupun diusia muda.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: