Sabtu, 4 Julai 2015

MAKAN SEKALI NAK LAGI

Sekarang dah nak masuk minggu yang ketiga kita berpuasa dan saya percaya semua sedang sibuk dengan persediaan raya. Semasa ini, badan kita telah menyesuaikan diri dengan keadaan "lapar", so kalau tak makan pun tak jadi masalah.

TAPI

Yang jadi masalah besar adalah KUIH RAYA. Baik-baik kita dah "diet" dengan berpuasa, bila jumpa kuih raya dah macam HANTU RAYA. Saya percaya anda takkan makan kuih raya sebiji, mesti makan berulang-ulang sambil tengok tv atau bersembang.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ingat pesan BAHAGIA JEMALI
"Kuih raya kebanyakannya diperbuat dengan gula ringkas dan ianya tidak mengenyangkan malah ia dapat mempertingkatkan nafsu makan anda"
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Kuih raya yang saya paparkan ini adalah Biskut Coklat dan anggaran sekeping bernilai lebih kurang 80kcal - 100kcal bergantung kepada saiz dan ramuannya.

"Jangan cakap abang tak payung"

--> Tips
Kalau nak makan boleh, setakat sekeping atau dua keping, jangan makan lebih daripada tu. Kalau tak, anda akan menjadi lebih "OHSEM" selepas raya nanti.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: