Ahad, 14 Jun 2015

MALAYSIA DAN MITOS TAK DAPAT DIPISAHKAN

Untuk mendidik masyarakat mengenai kepentingan SENAMAN didalam kehidupan seharian, ianya satu kerja yang sukar. Banyak pengalaman yang saya lalui antaranya berhadapan dengan seorang pegawai tinggi disatu syarikat. Beliau meminta saya untuk mengajar kakitangannya mengenai cara-cara bersenam dengan betul. Dalam perbincangan itu, apabila saya menerangkan mengenai modul yang akan disampaikan, beliau sangat teruja.

"Oooo... saya ingat bersenam ni hanya keluar peluh je.."

Balas saya, "Kalau Tuan berada di Kutub (tempat yang negatif darjah celcius), agak-agak tuan boleh berpeluh ke kalau tuan bersenam?"

Begitulah serba sedikit perbualan kami. Cuma diakhir perbualan, perbualan ini hanya menjadi "bualan kosong". Apa yang disampaikan ianya "hanya masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri"

--> Tips
Sepanjang karier saya, saya telah berjumpa dengan ramai klien yang mengalami KECEDERAAN melalui aktiviti SENAMAN yang tidak betul. Perkara ASAS ini perlu diambil perhatian.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBteautyExpert

Tiada ulasan: