Jumaat, 12 Jun 2015

KERJAYA DALAM BIDANG KECERGASAN DAN KESIHATAN

Pada tahun 90an, ramai yang takut untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Sains Sukan kerana mereka tidak nampak masa depan mereka. Alhamdulillah, kini peluang perniagaan dan pekerjaan lebih terbuka didalam industri ini.

PULANGAN LUMAYAN
Saya sangat bertuah kerana berkawan dengan ramai rakan "entrepreneur" dalam bidang Kecergasan dan Kesihatan antaranya atlit,  coaches, personal trainer, event manager, consultant, studio & gim owner, nutrition & equipment suppliers dan banyak lagi. Mereka semua individu yang hebat dalam bidang masing-masing dan ada antara mereka ini menjana pendapatan yang lumayan

MENTALITI
Masih ada lagi segelintir rakyat Malaysia yang memandang rendah kepada kebolehan ANAK TEMPATAN. Bagaimana kita nak MAJU kalau tiada sokongan daripada anda semua.

PELUANG PEKERJAAN
Apabila anda menyokong sesuatu program sebenarnya anda telah mewujudkan satu peluang perniagaan dan pekerjaan. Saya ambil contoh event larian. Penyertaan anda memberi peluang perniagaan kepada syarikat percetakan, pengiklanan, logistik dan juga peluang pekerjaan kepada RELA, krew dan banyak lagi. Walaupun yuran dikenakan sedikit namun besar ertinya kepada keseluruhan industri.

--> Tips
Diluar negara, sambutan sangat menggalakkan sehingga mereka mampu membayar gaji pemain dengan mahal. JDT mengikut langkah ini. Bila giliran yang lain?

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: