Rabu, 3 Jun 2015

FITNESS CAMP for KIDS - DISIPLIN

Di dalam kem ini, DISIPLIN adalah perkara utama yang kami terapkan. Yang paling penting adalah DISIPLIN DIRI, kalau itu pun tak boleh buat, macam mana kita nak berdisiplin didalam kumpulan.

Gambar ini menjelaskan proses pembentukkan disiplin. Setelah beberapa kali arahan diberi, masih melakukan kesilapan yang sama maka HUKUMAN DIJALAN UNTUK MENCARI KEBENARANNNN...

Ini adalah sikap anak-anak kita, balik sekolah buka kasut dan tinggal, salin baju dan campak, lepas guna tuala tak sidai. Kalau disiplin diri ini tidak dapat dilakukan, bagaimana nak siapkan kerja sekolah tepat pada masanya?

Saya ada dengar rumours baru-baru ini, mendidik anak tidak boleh denda. Rujuk kembali ajaran Islam. Apabila anak tidak menunaikan solat seawal 7tahun, maka ibu bapanya hendaklah memberi hukuman (ada cara rotannya). Anda fikir sendiri, anda ingin mengikuti teori MANUSIA atau teori ALLAH

--> Tips
Dimana berakhirnya ilmu SAINS disitulah bermulanya ilmu ALLAH

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert
#fitnesscampforkids

Tiada ulasan: