Rabu, 3 Jun 2015

FITNESS CAMP for KIDS - BACK TO NATURE

"Zaman saya kecik, masa tu tinggal di kampung, hari-hari saya masuk paya, kebun dan hutan" maklum balas ibu bapa kepada saya apabila saya post gambar anak-anak mereka.

Saya percaya kita semua dah biasa dengan suasana kampung. Tapi, bagaimana dengan mereka? Kenal ke dengan pokok durian? Kenal ke dengan pacat? Kenal ke dengan sungai?

Semua ini mengajar peserta mengenali  alam semulajadi. Apabila masuk didalam kawasan hutan pada cuaca panas, atmosferanya yang dingin membuatkan diri kita terasa tenang, nyaman dan rileks. Barulah mereka tahu kepentingan menjaga alam sekitar supaya ekosistem terjaga dan pada masa yang sama menanamkan rasa Syukur kepada ALLAH kerana telah berada dibumi yang bertuah ini.

--> Tips
Selepas ini, mereka dapat menulis karangan dengan baik kerana mereka telah lalui pengalaman dihutan. Inshaa ALLAH

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~

#YourPhysicalBeautyExpert
#fitnesscampforkids

Tiada ulasan: