Selasa, 9 Jun 2015

KECEDERAAN SUKAN - OTOT KOYAK

Semua orang didunia ni terdedah kepada kecederaan. Bukan sahaja ianya berpunca dari aktiviti bersukan, tapi faktor gaya hidup atau pekerjaan juga mempengaruhi berlakunya kecederaan ini

OTOT KOYAK DAN SCAR TISSUE
Apabila seseorang mengalami koyak dibahagian ototnya, mereka akan beranggapan bahawa tisu otot mereka akan pulih dengan sendirinya. Hakikatnya, ia tidak terjadi sedemikian. Tisu yang koyak tadi akan dibaiki dan meninggalkan kesan parut (scar tissue).

KESAN SCAR TISSUE
Ramai yang mengabaikan scar tissue ini. Seperti yang saya beritahu daripada tadi, ramai yang beranggapan setiap kecederaan akan pulih dengan sendirinya. Faktor kewangan untuk mendapatkan rawatan juga menjadi salah satu masalah utama. Walau apa pun anggapan anda, kesan dari mengabaikan "scar tissue" ini boleh mengakibatkan anda sentiasa ditimpa kecederaan yang sama berulang-ulang kali.

CARA RAWATAN
Terdapat beberapa kaedah yang boleh dilakukan seperti "ultrasound" dan "heat" tapi walau bagaimanapun, teknik SPORTS MASSAGE adalah cara yang terbaik untuk dapat membantu memulihkan kecederaan dan mengurangkan "scar tissue" tersebut. Lebih banyak urutan diberikan dibahagian yang tercedera akan menjadikan ianya lebih cepat sembuh

--> Tips
Dalam urutan, mereka akan meminta anda datang 3-5 kali bagi tujuan untuk mengurangkan "scar tissue" tersebut.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: