Isnin, 8 Jun 2015

HERO MALAYSIA - MALIM GUNUNG

Kebanyakan mereka ini adalah orang-orang tempatan yang bertugas membimbing para pendaki mendaki Gunung Kinabalu. Saya masih teringat lagi pada tahun 2013, semasa saya mendaki Gunung Kinabalu. Dua orang Malim telah mengiringi kami. Mereka adalah Peter dan Claudius.

Orangnya sangat baik, mesra dan sangat bertanggungjawab. Mereka sentiasa berada bersama kumpulan kami. Apa yang saya perhatikan, mereka ini menjalankan tugas dengan penuh dedikasi dan bertanggungjawab dengan memastikan semua ahli kumpulan dapat menuju ke puncak.

BENCANA
Pada pendapat peribadi saya, Gempa Bumi yang berlaku sekarang ini perlu melibatkan mereka kerana mereka telah menyesuaikan diri dengan cuaca dan persekitaran gunung. Mustahil orang yang tidak biasa dengan keadaan sejuk dapat bertahan disana. Khidmat dan pengalaman mereka ini memang sangat membantu pihak penyelamat dan sekiranya berlaku apa-apa kecemasan sebelum bencana, mereka jugalah yang akan menguruskan segala-galanya.

KREDIT
Kini, Malim mendapat pujian diperingkat global. Mereka diangkat sebagai HERO kerana berjaya membantu mangsa yang terkandas. Pengalaman dan kepakaran merekalah yang penting di dalam situasi seperti ini

--> Tips
Pihak kerajaan perlu melihat dan membalas pengorbanan mereka dengan menyediakan peluang pekerjaan sebagai Malim Gunung yang bergaji tetap.

KAMI RAKYAT MALAYSIA MENYANJUNG TINGGI KEBERANIAN DAN PENGORBANAN DAN TABIK HORMAT KEPADA MALIM GUNUNG KINABALU!!

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert




Tiada ulasan: