Sabtu, 24 Januari 2015

NAK PUNGGUNG SEKSI?...


Kita belajarlah sikit bahasa Anatomi. Lepas ni kalau anda jumpa doktor, anda boleh bercakap begini "Doktor, deltoid (bahu) saya ni sakit, susah nak angkat". Tapi jangan salah cakap dah lah, nak cerita pasal bahu tapi cakap "gluteal" (Punggung) hahaha

Hari ni, saya nak share mengenai otot Glutes (Punggung). Memandangkan ramai yang like mengenai video yang saya post hari tu "Nak Punggung Mantap"?... Saya percaya anda semua sukakannya.

Secara logiknya, otot bila dilatih akan membesar sedikit saiznya. Bagi wanita, dia tidak membesar sepertimana lelaki. Dah tu, tunggu apa lagi?..Buatlah SQUAT untuk dapatkan "glutes" idaman anda. Ke nak sapu dan gosok-gosok supaya dia besar. Saya takut bila gosok nanti keluar JIN.. hehehe

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Tip : bile buat squat, pastikan lutut tidak lebih daripada hujung kaki untuk mengelakkan kecederaan lutut. Saya cuba cari video yang terbaik untuk anda. Tungguuuu...

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*sekiranya artikel ini membantu, sila share kepada rakan-rakan sebagai pengetahuan mereka. Sharing is caring

~BAHAGIA JEMALI~

#YourPhysicalBeautyExpert
#bodynmindconnection
#bahagiajemali
#mybodywork
#thisishybridnation

Tiada ulasan: