Sabtu, 25 Disember 2010

Perbezaan Sports Massage dan Urut2 yang lain

Sports Massage?... Aahhh... Ni untuk orang sukan je, orang biasa cam aku ni x sesuai...

Oppss!! Sape cakap?... Dulu Sports Massage ni dicipta memanglah untuk atlit sahaja kerana di dalam Sports Massage (selepas ini ditaip dengan SM) terdapat beberapa teknik yang dapat membantu atlit tersebut untuk mengurangkan ketegangan otot dan untuk mengelakkan kecederaan.  Sebenarnya SM ini dirangka untuk MENGELAKKAN ATLIT DARIPADA MENGALAMI KECEDERAAN DAN JUGA MEMBANTU ATLIT MENINGKATKAN PRESTASI...

Kini, zaman berubah dan cabaran kerja juga semakin tinggi.  Ramai individu mendapat stress daripada tempat kerja yang sentiasa memerlukan komitmen yang tinggi.  Oleh itu, stress yang berkumpul ini boleh menyebabkan seseorang individu tersebut mendapat penyakit dan juga kecederaan.  Jadi kini SM juga sesuai dengan semua golongan tidak kira muda atau pun tua untuk mengurangkan risiko kecederaan dan juga meningkatkan prestasi untuk melakukan kerja.


Jadi, ingatlah, baca entri saya mengenai Pain Cycle yang lepas.  Jika badan kita stress atau sakit, cepat2lah cari jalan pencegahan.  Jangan biarkan kitaran Pain Cycle itu terus berlaku, jika dibiarkan ianya akan menjadi kronik dan proses pemulihan akan mengambil masa yang panjang dan sukar.  Lakukanlah Massage sekurang-kurangnya sebulan sekali sebagai maintenance untuk badan anda.


MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT...

Tiada ulasan: