Jumaat, 22 Mei 2015

TIPS LURUSKAN PERUT SAHAJA (SPOT REDUCTION)

Sepanjang saya berada di gim, soalan ini agak TOP bagi kaum Adam & Hawa. Hari ni saya nak dedahkan TIPS bagaimana nak kuruskan bahagian perut.

TAPI

Sebelum saya bagi tips tersebut, saya ingin bertanya kepada anda. Bolehkah anda makan dan kawal lemak supaya tidak bertumpu dibahagian perut? Kalau tak boleh, begitu jugalah dengan lemak tersebut.

Beberapa faktor yang mempengaruhi pembakaran lemak di seluruh badan seperti  faktor genetik, jantina (hormon), metabolisma dan umur.

Saya bagi contoh anda bersenam bersama seorang rakan anda yang sebaya dan saiz lebih kurang sama. Cukup 2 atau 3 minggu, rakan anda mungkin mukanya kelihatan cengkung dan anda pula mungkin kecil dibahagian lengan sedikit. Apa yang nak disampaikan adalah tindak balas pembakaran lemak tidak sama kepada setiap individu.

Jadi TIPSnya adalah SABAR kerana lemak akan dibakar mengikut kawasan yang sensitif dahulu. Kebiasaannya perut adalah kawasan lemak yang lambat dibakar oleh lelaki manakala perempuan dibahagian punggung. Teruskan latihan secara konsisten dan jangan berputus asa!!!

--> Tips
Banyak kajian yang tidak menyokong mengenai SPOT REDUCTION.. Kalau dulu anda cukup SABAR untuk MEMBESAR, begitu juga proses KURUS.

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: