Ahad, 24 Mei 2015

NO PAIN, NO GAIN

Sesetengah orang berpendapat bahawa memaksa melakukan aktiviti itu bagus untuk mendapatkan kesan latihan. Itu memang benar, TAPI...

Ianya perlu realistik dengan objektif anda. Ingat lagi artikel saya mengenai perbezaan aktiviti fizikal, bersukan dan bersenam? Anda golongan yang mana?...

Saya telah berjumpa dengan pelbagai orang yang mendapatkan rawatan sakit sendi dan otot. Ada yang dapat kecederaan disebabkan oleh sukan kerana beliau mewakili daerah/negeri/negara dan ada juga yang mendapat kecederaan disebabkan bersukan untuk kurus. Adakah anda sedar dengan berlakunya kecederaan akan memperlahankan proses kurus anda dan kos meningkat (rawatan)?

Sebab itulah anda perlu bezakan aktiviti fizikal, bersenam dan bersukan agar anda dapat mengelakkan daripada kecederaan dan kesakitan yang dialami selepas latihan (DOMS) dan tidak menjejaskan prestasi anda!

--> Tips
Get FIT to play SPORTS not play SPORTS to get FIT

Untuk info kesihatan, kecergasan dan kecederaan, like laju-laju page Bahagia Jemali dan share artikel ini kepada rakan-rakan anda. Sharing is caring.

~BAHAGIA JEMALI~
#YourPhysicalBeautyExpert

Tiada ulasan: